- Interieur
- Kunst & design
Geen vakbeurzen waarop ze met hun klanten, professionals en pers kunnen voorstellen aan de nieuwe collectie. Daarom organiseert Laskasas volgende week een digitaal evenement waarbij je misschien zelfs meer dan ooit ondergedompeld wordt in de bijzondere wereld van het Portugese luxemerk.
In de eerste maanden van het jaar gaan naar goede gewoonte diverse vakbeurzen door waarop meubelmerken, ontwerpers, interieurdesigners, architecten, speciaalzaken en pers met elkaar in contact kunnen komen om zo nieuwe producten, projecten en informatie te delen. De afgelopen maanden en ook bij het begin van het nieuwe jaar zoeken heel wat ondernemingen naar online alternatieven om toch hun werk onder de aandacht te brengen. Ook het Portugese meubelbedrijf Laskasas vond een uiterst originele manier om hun nieuwe collectie voor te stellen aan een groot publiek en dat op een moment dat overal ter wereld evenementen worden afgelast en uitgesteld en professionals hun bedrijfsdeuren moeten dichthouden voor externen. Portugees vakmanschap en innovatie
Laskasas werd opgericht in 2003 in de Portugese stad Porto. Sindsdien hebben ze internationaal naam gemaakt als bedrijf en merk dat tijdloos en handgemaakt meubilair, bekleding en metaalwerk creëert voor zowel residentiële als commerciële projecten. Het merk omschrijft zijn stijl zelf als “hedendaagse interpretaties van de Scandinavische functionaliteit, Italiaanse luxe en Franse glamour” want “comfort is zo belangrijk dat het niet vasthoudt aan een nationaliteit of bepaalde roots”. Bovendien houden ze in hun collecties het Portugese erfgoed van traditioneel vakmanschap in ere en maken ze tegelijkertijd komaf met conventies in meubeldesign.
De ervaring is opgevat als een echt bezoek aan een beursstand.
Ook op andere vlakken is Laskasas zeer innovatief en gaan ze op zoek naar het herdefiniëren van interieurs en van wat een meubelmerk doet en waarvoor het voor staat. Zo zagen ze de coronapandemie en de vele maatregelen die daarmee gepaard gaan niet als een beperking, maar als een uitdaging om iets nieuws te introduceren. Voor de lancering van hun collectie voor 2021 organiseert het Portugese luxemerk namelijk zelf een indrukwekkend digitaal evenement. 360-gradenervaring
Deze ‘immersive experience’ verloopt via een digitaal platform waarop bezoekers (interieurontwerpers, architecten, decorateurs, showrooms, meubelwinkels en pers) in 360 graden enkele ruimtes kunnen ontdekken waarin de nieuwste collectie van Laskasas in primeur gepresenteerd wordt, alsook enkele iconische ontwerpen uit de geschiedenis van het bedrijf sinds 2003. De ervaring is opgevat als een bezoek aan een beursstand, waarbij je wordt verwelkomd, je je gegevens kan achterlaten en persoonlijk wordt begeleidt doorheen de ruimtes. Een centrale gang of ‘lobby’ geeft toegang tot 5 ruimtes of - zoals ze bij Laskasas zeggen - ‘actes’ : inkomhal, woonkamer, eetkamer, slaapkamer en bureau. “Elke ruimte is zorgvuldig ontworpen om een gevoel van verwelkomende warmte te creëren,” horen we bij de organisatoren. Niet enkel is dit visueel erg interessant, ook krijg je tijdens het bezoek alle relevante productinformatie mee, kan je meteen je persoonlijk wishlist aanmaken door simpelweg op een item te klikken en kan je op live ondersteuning rekenen van het salesteam die al je vragen beantwoorden. Dit evenement loopt van maandag 25 tot en met vrijdag 29 januari (tussen 9 en 18 uur WET) en is toegankelijk mits (pre-)registratie via deze link: Laskasas 360 Virtual Tour. Meer informatie over Laskasas vind je via hun website en Instagram-pagina.
Wij raden aan om de digitale beurs te bezoeken via een computer. De interactieve beleving zal aangenamer zijn dan een mobiel bezoek. Via onderstaande video krijg je alvast een preview te zien van wat je mag verwachten:
Images courtesy of Laskasas