Partner

Nathalie Deboel

Ze doet je thuis voelen in je huis en maakt er een plek van waarin je gelukkig wordt.”

  • Interieur

Nathalie Deboel noemt haar job een voorrecht. Interieurdesigner zijn, is namelijk een grote verantwoordelijkheid, maar tegelijkertijd doet het haar een plezier om te zien wat ze voor anderen kan betekenen. Het motiveert haar en haar team om bij elke nieuw project weer iets unieks te creëren.

"Interieurs en wonen in een mooie, serene omgeving zijn voor mij de basis voor een gelukkig leven," vertelt Nathalie. Het is voor de ontwerpster van groot belang om ruimtes zo in te richten dat de bewoners omgeven zijn door mooie objecten en dat alles goed georganiseerd is als tegengewicht voor hun drukke en hectische leven.
De meeste van haar realisaties liggen trouwens aan de kust, in de rustgevende omgeving van Knokke. Nathalie zelf is hier enkele jaren geleden – in haar eigen woorden – aangespoeld en startte er op 35-jarige leeftijd haar eigen kantoor na ervaring te hebben opgedaan bij andere bedrijven – Obumex, Massimo Dutti, Flammand. Ze voelt zich hier als een vis in het water en heeft de afgelopen jaren heel wat residenties, vakantieverblijven en tweede woningen onder handen mogen nemen. Haar klanten zijn vooral gelijkgezinden die een tijdloos en ontspannend interieur vragen.
Vertrouwen en empathie

Interieurarchitectuur is Nathalie Deboels grootste passie. Het is een manier van leven en ze geeft er graag een deel van haar vrije tijd voor op. Toch is het op de eerste plaats haar job en allerminst een hobby: "De grote verantwoordelijkheid ten opzichte van de uit te voeren werken, de empathie tegenover je klanten, de psychologie, het oog voor details en de constante nieuwsgierigheid naar materialen, concepten, sferen etc. zorgen ervoor dat je interieurarchitectuur niet zomaar kan uitvoeren als en hobby, maar dat je het enkel kan beschouwen als een professioneel vak." Niet alleen is het uiterst belangrijk om je te omgeven met het juiste team van vakmensen en artiesten die zich kunnen houden aan de vooropgestelde timing en het budget. Volgens Nathalie is het de essentie en tevens de grootste uitdaging van dit vak om telkens opnieuw met een frisse blik te kijken en met een nieuwsgierig oor te luisteren naar de klant. "Je moet de woning lezen, begrijpen en de wensen van de klant omzetten in een nieuwe thuis."

"Je moet de woning lezen, begrijpen en de wensen van de klant omzetten in een nieuwe thuis."
Nathalie weet dat elke klant, elke familie uniek is en ze staat open voor verschillende levensstijlen en verschillende types woningen. De bewoner moet centraal staan in het project en daarom noemt ze haar ontwerpproces een 'maatwerkfilosofie'. Ze maakt daaromtrent de volgende vergelijking: "Een huis moet passen als een heerlijk gezellige jas." Het moet dus niet enkel mooi zijn om naar te kijken, maar het moet ook goed en praktisch aanvoelen voor de eigenaar en voldoen aan eisen van zijn/haar leven. Dat zijn opdrachten waar je niet licht over gaat en daarom is Nathalie zo dankbaar voor elke kans die ze krijgt, voor het vertrouwen dat in haar kunnen gelegd wordt.
 
Elk project heeft dan ook de juiste voorbereiding nodig. Die begint met een intakegesprek waarbij de ontwerpster de woning bezoekt en zal aftoetsen waar de noodzakelijke punten liggen die moeten aangepakt worden. "We bespreken wat onze toegevoegde waarde kan betekenen in de woning en in het leven van de klanten," legt Nathalie uit. Daarna volgt een moodboard en wordt het project uitgewerkt. Op basis van het voorontwerp worden de ideeën toegelicht en kan de klant feedback geven, waarna een gedetailleerde planning en het budget worden vastgelegd.


"Een huis moet passen als een heerlijk gezellige jas."


Het begrijpen van de klant en de empathie waar Nathalie Deboel zo veel aandacht voor heeft, zijn het hele proces door belangrijke factoren. Een interieur is voor haar dan ook pas af wanneer klanten hun persoonlijk stempel hebben binnengebracht: "Dit kunnen de boeken in de bibliotheek zijn, de kunstwerken aan de muur, een piano die wordt bespeeld, …"

Neem contact op.

This is the confirmation/error message.